O agenție de recrutare este o organizație profesionistă care dispune de resursele și expertiza necesare pentru a prelua responsabilitatea de a recruta, gestiona și plasa candidați. Aceasta colaborează cu un client pentru a identifica candidații cu potențial ridicat și le oferă acestora posibilitatea de a lucra pentru organizația respectivă. Recrutorii îi ajută pe clienți să crească gradul de retenție a angajaților și să îmbunătățească profitabilitatea afacerii, concentrându-se pe găsirea de talente de top la toate nivelurile. Recrutarea este un proces important care influențează capacitatea unei companii de a se dezvolta și de a performa eficient.

Mulți angajatori care au nevoie imediată de un candidat pentru a ocupa un post preferă să apeleze la servicii resurse umane de la agențiile de recrutare. Cu toate acestea, foarte puțini oameni știu de fapt despre acest proces.

Agențiile de recrutare sunt angajate de companii cu scopul de a găsi un candidat potrivit pentru un post vacant. Agențiile de recrutare au baze de date care conțin CV-urile persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, pe care recrutorii le pot vizualiza și la care pot trimite CV-uri. Succesul oricărei campanii de recrutare se bazează pe disponibilitatea detaliilor persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, care sunt colectate inițial prin intermediul anunțurilor din ziare și online.

Etape în procesul de angajare a unui candidat

În cazul în care se recurge la o agenție de recrutare în procesul de angajare a unui candidat, există mai multe etape. În primul rând, descrierea postului pregătită de angajator este aprobată și apoi publicată. Apoi, se strâng CV-uri de la posibilii candidați și apoi sunt verificate în funcție de cerințele din descrierea postului. În al treilea rând, toți candidații potriviți sunt contactați și puși să se supună unor teste, dacă este cazul. În al patrulea rând, se verifică referințele și, în cele din urmă, se trimite o scrisoare de ofertă, odată ce un candidat reușește să treacă de toate aceste etape.

De obicei, un client publică o descriere a postului, iar apoi o agenție de recrutare face o listă scurtă a candidaților potriviți pentru postul respectiv. Clientul îi intervievează pe candidații de pe lista scurtă și selectează un singur candidat. Odată ce candidatul este asigurat, agenția de recrutare oferă asistență în ceea ce privește formalitățile de obținere a vizelor și supraveghează permisele de muncă ale acestuia.

O agenție de recrutare nu este acolo pentru a vă găsi un loc de muncă, ci pentru a face munca grea în locul dumneavoastră, punând în legătură candidații cu angajatorii, asigurându-se că abilitățile și personalitatea individului corespund cerințelor angajatorului.

Compania și-a definit deja profilul candidatului țintă și caută un candidat care să corespundă cerințelor aplicației. Managerul care face angajarea contactează agenția de recrutare la care s-a abonat și comunică setul de aptitudini necesare, data până la care candidatul ar trebui să fie angajat și alte cerințe.

Primul pas pe care îl parcurge un candidat client este o sesiune de evaluare cu șeful de recrutare al agenției. Această sesiune are rolul de a măsura educația și experiența candidatului, precum și de a evalua aptitudinea acestuia pentru postul respectiv. După această evaluare, candidații sunt înscriși pe lista pentru interviu.

Agenția de recrutare va ține cont în primul rând de cerințele postului și apoi va evalua care dintre candidații săi corespund acestor criterii. Dacă un candidat este considerat potrivit, acesta va fi aproape sigur chemat la un interviu.

Agențiile de recrutare există de zeci de ani și au un mod bine stabilit de a face lucrurile. Cu toate acestea, un număr din ce în ce mai mare de start-up-uri folosesc acum metode alternative de recrutare, ceea ce a dus la un nou tip de proces de căutare a candidaților care devine mai popular ca niciodată.